mandag den 13. april 2009

Deep Thoughts

På fredag, når jeg renset mit børster og stod tilbage fra mit staffeli, jeg kan lide, hvad jeg malet, men jeg havde denne fornemmelse, at det var bare "snuller. "
Det var et museum scene, og jeg kan lide det, og dets godt malet, men jeg begyndte at have tvivl om, at det var "art. " Tvivl måske, at jeg ikke er "skubbe " mig selv.
Denne tvivl snarere forøget gennem eftermiddagen, og jeg tror nogle, der havde at gøre med det faktum, at jeg har tilbragt et par timer med min mand på neurolog igen. Hans problemer synes at være stigende, og der er tvivl nu om toksinvåben diagnose. Ting sikkert få sættes i perspektiv hurtigt når dine kære er syge eller utilfredse. Han er i for yderligere tests i begyndelsen af næste uge.

Så jeg tror, at jeg begyndte at føles som mit maleri var en dejlig forretningen, og sundt for min mentale tilstand, men er det så vigtigt? NU ... før jeg begynder at lyde som Jeg har en stor skam part lade mig gå på at sige, at jeg har læst denne pæn lille bog blot kaldes impressionister (Art i detaljer, af Diana Newall) og jeg begyndte at tænke over det arbejde, Det impressionister gjorde. Især de dokumenterede scener af ordinære liv og mennesker. De var måske banebrydende på det tidspunkt, men de var ikke forsøger at sætte verden i brand. De ønskede blot at male det, de vidste, hvad de oplevede og forstod første hånd.

Og det gjorde mig føles så meget bedre. Jeg vil også gerne at male, hvad der er velkendte for mig. Og begrundelsen er, at det er en trøst. Jeg maler de steder, hvor jeg gerne være, de ting, jeg gerne erfaringer og deler. Så i en tid med bekymringer og tvivl, jeg elsker ikke mere end at sidde i et roligt hjørne af en café, eller søge efter en god bog, eller til at gå sammen med venner til en hyggelig middag - for at være en del af verden, at være "derude. " Men derefter at arbejde hjemme alene i mit atelier og genskabe disse øjeblikke af afslapning og samvær er en gave. Og dens det, der gør mig ønsker at male disse fælles scener, og det, som jeg håber bærer frem til dem, der køber mit arbejde og ønsker at se på det hverdag i deres hjem. Der er komfort i det velkendte.